yeşilmişik

evet sevgili okuyucu, tekrar beraberiz. Gün ağarırken ardında tepelerin, geçmişiyle pek ilgimiz yok teletabilerin. Bir gün evvel yaptığımız sahilde temalı gezimizden sonra bugün ne yapsak diye düşündük. Ne de olsa tatil ve bizim zamanımız var, paramız az ama heyecanımız bol. Bir evvelsi günün gecesinde bir kaç plan çıkarmıştık sonra dedik ki siktiret ya, yatmak gibisi var mı? Yoktu. Biz de yattık. Demek isterdim ama yatamadık, duramadık ve heybemize tostlarımızı, yağmurluklarımızı, umutlarımızı alarak yola düştük.

Bugünkü durağımız daha önce bir parçasını gezmiş olduğumuz mount dandenong denilen, milli parkımızın farklı bir noktasına doğru yola çıktık. Yolu melbourne’dan ve sevgiden geçen herkes için rota şu şekilde, flinders adını verdiğimiz tarihi istasyondan belgrave kasabasına giden trene biniyorsunuz, burada inerek istasyonun hemen yanındaki otobüslerden 694 nolu otobüse atlıyorsunuz ve ver elini sherbrook picnic grounds’da iniyoruz. Ve ver elini sherbrook falls, yani şelale. Tabi şelaleye kadar harika bir ormanın içinden yaklaşık 20 dakika yürüyoruz. Burada papağanların ve diğer avustralya kuşlarının şakırtıları ile yolumuzu bularak, devasa ağaçlara saygılarımızı sunuyoruz. Yolda bu devasa ağaçların devrilmişleri ile karşılaşıyorsunuz. Hatta bir yerde bir anıt var, gencecik bir bedenin üzerine devrilmiş zamanında ve dünya değişikliğine yol açmış bu entlerden biri.

Bu harika ormanda şelale yürüyşümüzü tamamladıktan sonra ne yapsak ne etsek diye düşünürken, olinda adında, daha önceki gezimizde gördüğümüz kasabaya mı gitsek diyoruz. Önce yürüyelim desekte gülce otostop çekelim diyor. Yanımızdan geçen lüks arabalar tabiki durmuyor. Bir tesisatçı alıyor bizi eski minibüsüne. Minibüste koltuk yok alet edavet dolu. Abimiz sağolsun, yolun yanlış tarafında durduğumuzu söylüyor, olinda’nın biraz uzakta olduğunu beyan ediyor ama bizi bir yol ayrımında indirmeyi teklif ederken, alfred nicholas memorial garden adı verilen istanbul’luların bileceği atatürk arberotumuna benzer bir yerin önünden geçerken burası çok iyidir, gezin bence diyerek bize tavsiye veriyor. Biz de olinda’ya kadar götümüzden ter akıtarak yürümek yerine teklifi kabul ediyoruz. İçeri giriş ücretsiz. Bu arada aslında bu mekan ilk girdiğimiz sherbrook şelalelerine çok yakın, beş dakika yürüme mesafesinde. İçerde bir göl ve çeşitli bitkiler mevcut. Huzur veriyor.

Buradan çıkınca ne yapsak ne etsek kısmına geri dönüyoruz, olindaya mı yürüsek acaba derken yanımızda ki bir hanımefendi, şurada güzel bir cafe ve mekan var diyor, otuz saniye ilerimizde. Ooo süper, zaten yorulmuşuz, atıyoruz kendimizi kocaman bir bahçenin içine. Bir çiftlik misali. Burnham Beeches. İçerde lamaların olduğu bir alan da var. burada uzaktan lamalara tükürüyoruz akfskahfkahf kahvemizi içip, insanları seyrederek dinleniyoruz.

Daha sonra bir sonraki otobüsün ne zaman olduğuna bakarak en yakın otobüs durağına gidiyoruz. İki seçenek var ya geldiğimiz otobüsün belgrave’e döneni ile geri gideceğiz ya da mount dandenong’a giden tarafa gidene binip geze geze yukarı çıkıp, hiç inmeden dağ yolundan belgrave’e geleceğiz. İkiside aynı yere gelse de mount dandenong yönü daha iyi bir seçim. Çünkü bu otobüsler ring yapıyor, son durağında durmadan başlangıç noktasına dönüyor. Bu sayede özel araba gibi kullanıyoruz punblic transportu. Zaten otobüste bizden başka bir iki kişi oluyor. Genelde herkes kendi arabası ile geliyor. E bizde ehliyet hak getire, otobüsler, trenler, tramlar en iyi dostumuz.

Günün sonunda yağmur da başlarken kendimizi eve atıyoruz. İki şişe ucuz şarap, kömür ateşinde mısır ve playlistte yansımalar ile günün verdiklerini yazıya döküyoruz. Bir de güzel film patlattık mı değme keyfimize. Dünyanın diğer yarım küresinde zaman tüm yavaşlığı ile akmaya devam ediyor. Chaio!