evdeki ses

Selamlar okuyucu,

Hani diyor ya pilli bebek bak sarkisinda “insandan orulmus duvarlar icindeyim” diye. aynen oyle gunleri, haftalari ve hatta aylari yasadigimiz su corona gunleri de boyle degil mi allasen? Iki kisiden fazla biraraya gelenleri olaysizca dagilmaya sevk edilmis polis memurlari esliginde yasama devam ediyoruz.

Pilli bebek dedik de behzat c. ye basladik yine yeni yeniden okuyucu. aranizda hic izlememis birileri varsa hemen acsin izlesin. Evdesiniz zaten, izleyin la. Dunya behzat c. kardesligi kuralim, titan olalim, ciftlik bank olalim, hayaletin kabanini, akbabanin aga demesini pazarlayalim. Parayi buradan bulalim. Ha bi de aranizda hic pilli bebek dinlememisler varsa, dinlemesinler siktiret. O bize kalsin. Demin youtube’da bi sarkilarinin yorumlarinda yabanci birisi sormus bu hangi dil ve hangi ulke diye, bir arkadasimiz da Turkish, semi-professional rock band yazmis. Ona da birisi gelip sensin semi-professional diye cevap vermis. Cok guldum la. Daha saat oniki ve gunun ilk birasini icerken, cok keyifli geldi.

Burada yine tatil. Cuma ve Pazartesi kapaliyiz. Good Friday ve Easter Monday adi altinda resmi izinliyiz. Ama tatil olsa ne fayda. Evdeydik, evdeyiz, evde olacagiz. Sokaklar sadece ekmek almaya cikanlarla dolu su an. Dolu dedigime bakma, Pazar sabahlari izlenen kovboy filmlerinde gordugumuz calilarin ucustugu sokaklari animsatan bir hava var memlekette.

Tatil olunca ne yapilir? Raki icilir. Biz iceriz. Ictik. Murathan  mungan’in soz vermis sarkilar albumu ile baslayan gece hangi ara erik dali oynamaya ve Ankara havalari ile ucuz dugun salonu ambiyansina gecti, onu biz de anlamadik. Arada cartel falan caldiysa da yuksek promilli hallerdi, gocunacak bir durum yok. Ese dosta oyun havalari-7 tadinda album kapagi olacak videolari atmayaydik iyiydi aslinda. Ertesi gun pisman olunan, bir daha izlenmeyecek videolar vardir ya hani. Gerci gulce oyle degil acip acip izliyo, hihoho tadinda guluyo. Ben asla geri donup bakmam. Yaptim, yine yaparim ama asla acip izlemem o anlari. Kendi sesim bana bir tuhaf geliyor sanki. Aci cekiyorum, yarali bir at gibi, beni vursalar diye odanin kosesinde bekliyorum.

Istiklal caddesinin izbe koselerinde ucuz bira icip, geleni geceni kesen bir fakirdim hangi ara evde caz dinleyen bir insana evrildim aklim almiyor. Stan getz ve joao gilberto’nun albumlerini hatmettim. Ucuz saraba abanip, kitap okuyorum, kendimle konusuyorum, filtre kahve yapiyorum, ne kadar da entelim derken arada delirip kafaya don gecirdigimde ozume donuyorum. Evrencan Gunduz aciyorum youtube’dan. Adam iyi beyler. Klipleri cok eglenceli. Inanilmaz pozitif enerji. Doksanlarin unutulmaz filozofu ah canim ahmet’in bellegimize yerlestirdigi “pozitif dusuncede kazanir” mottosunun vucuda gelmis hali. Blues gitaristleri gecesinde falan da sahne almis. Bizim cocuklardan yani (siz kimsiniz?). oyle deme okuyucu, benim de rock bar anilarim vardir. Blues cocuguyuz, her yerde carpisiriz. Tamam oyle kemanci falan gormedik, roxylerde takilmadik ama olsun bizim parklarimiz, bahcelerimiz ve telefonda kayitli sarkilarimiz ve iki biramiz vardi.

Fakirlik derken sabah internette takilirken eksi sozlukte ‘o zaman para da var’ basligini gordum. Cok guluyorum boyle basliklara ya. Kendimden bir parca buluyorum. Fakir hikayelerinin baslangic cumlesi demis birisi, cok iyi tespit. Paranin hic olmadigi bir hayatta arada eline gecen iki kurusla her sey cok guzel olacak’daki Altan gibi bir hayatin ozet cumlesi gibi degil mi? sanirim bende de o potansiyel var. bes on yila yeni neslin kafasini zikerim, o zamanlar genciz, para da var gibi hikayelerle. He anam he o zaman para da var, coluk cocugun rizkini, elektrik faturasini, kredi kartinin asgari odemesini sagda solda carcur ediyorum demiyor da, masal anlatiyor. Ah bu cocukluk sanrilari. Hep delik ayakkabi giymek, hep legende yikanmak, hep bir kaybeden olmak. Ama oyleydik be ya. Iyi geldik lan bu yasa. Yasadik, hayatta kalmadik, yasadik.

Kitap okuyuruz demistim di mi? bu hafta Huseyin Nihal Atsiz’in ruh adam kitabini okudum. Bu hafta degil de bir bucuk gunde okudum diyelim. Cok iyiydi. Herkese tavsiye ederim. Saglam bir dusunce dunyasi. Onyargisiz ve ideolojisizce okuyun. Icinde ask’a ve gunumuz degerlerine karsi guzel tespitler var. hele bir mahkeme sahnesi var. aman yarabbi. Inanilmazdi. Neyse cok spoiler seyetmeden, okuyun iste yav. Okumaktan zarar gelmez. Okumak fakirlikle, zenginlikle de alakali degil. Daha okumayi yeni soktugumde hamsi tavasinin altina serilen gazeteleri okumanin verdigi zevk ile baslamistim bu yolculuga. Hatta okumak icin tavayi kaldirip millete de yemekte eziyet oldugum vakidir.

Gunler geciyor ve corona yolculugu devam ediyor. dev bir cruise gemisinde gibiyiz. Kimilerimiz hasta, kimilerimiz bihaber, kimilerimiz kafayi yemek uzere. Artik sayilar bir anlam ifade etmiyor. Kendi hayatlarimizdayiz. Kucuk odalarimizda, insandan orulmus duvarlarimizla basbasayiz. Bugunlerden geriye sadece tarihte bir sayfa kalacak. Oysa kucuk dunyalarimizda yasadiklarimiz, o gecekondu mahallerindeki evlerin catilari gibi resmedilen sari ampul isikli hayatlarimiz. Simdiki binalar cok buyuk catilari gormuyoruz. Sadece balkon ve camlar var. isiklar da bi degisik oldu, beyazladi falan. Ama ben nostaljik sari isigi severim. Huznun rengi. Ama arada maviye, kirmiziya, siyaha ve beyaza da ihtiyacimiz var. o sebeple evin icinde durduk yere bagirip, elleri cirparak, tezahurata basliyorum. Daha olmedik der gibi, o zamanlar gencim ve para da var cumleleri ile anlatacagiz bu gunleri. o zamana kadar nazdoravya okuyucu.

Saglicakla kal, saglikla kal, evde kal bozkirin tezenesi.

IMG-7076

 

4 comments

  1. Insanlari Behzat izlemeye bu kadar itmesek efem, izlemeye calisiyoruz surekli kesiliyor. Hani bi donem kurtlar vadisi 1-1,5 saat falanken, reklam ala ala 4 saatte yayinliyorlardi ya, aynen onun gibi bi bolumu izlemek 3 saatimizi aliyor, acilarin cocugu olduk, bolum yuklerken dus falan aliyoruz nedir bu efem! Aciklar misiniz reca etsem?

    Hah, bir de kac seferdir soyleyecegim, unutuyorum: Bize bozkirin tezenesi diyorsunuz ya, cok tesekkurler. Ben, -kimse alinmasin- hicbirimizin boyle bir sifatin icini doldurabilecegimizi sanmiyorum, belli ki o sizin guzelliginiz.

    Opuyorum ellerinizden …

    • vallahi ne desem bilemedim. netflixde var bolumler, ayrica bir ara star tv sitesinde de vardi. ama dogrudur, uzun bolumler. her seye ragmen izlemeye deger diye dusunuyoruz. bozkirin tezeneleri ise bize neset ertastan miras kaldi. icini doldurmak zor tabi. selam, sevgi, saygi.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s